Alla inlägg under oktober 2008

Av Amanda - 31 oktober 2008 11:19


DET ÄR SNÖ !! SNÖ SNÖ SNÖ !! :>

Vi har varit ute och byggt en snögubbe :)

Jag, Simon, Wilhelm & Nikolina :)

Trevligt värre :) 


Senare kanske Min fina Josse Kommer hit =) <3

Av Amanda - 30 oktober 2008 17:20


Även om rubriken stämmer jävligt bra just nu . så tänkte jag skriva av mig .. SÅ jag varnar för ett långt inlägg ..


_

Många tider i livet saknar man, för många tider har bra minnen med sig, Jag har fler sådana perioder, under senaste 3-4 åren. Vissa saker vill jag bara tillbaka till, för att jag minns vissa saker så starkt, och för att det betydde så sjukligt mycketför mig. Men samtidigt vet jag att jag mådde väldigt dåligt till och från under dom perioderna. Eller snarare har människorna jag varit med under dessa tider, fått mig att må otroligt dåligt. Och av den anledningen längtar jag absolut inte tillbaka.


2005- Var året då jag hade min första pojkvän, som även blev min bästa vän. Någon jag höll hemlig för mina föräldrar, eftersom han var nåra år äldre än mig, och jag visste att jag till åldern var väldigt liten. Det var också det året Jag kände att jag var omtyckt och uppskattad. (innan dess hade jag blivit sviken alltför många ggr) .. Det var också under den senare delen av året som jag började prata med en kille, som senare skulle visa sig bli någon jag skulle älska och hata av hela mitt hjärta. Någon som skulle förändra hela mig, och min senare framtid. Det började med någon jag såg under en hockey match. Någon jag bytte blick med, någon jag rodnade av att bara tänka på. Någon som jag senare hittade på lunar. Vi började prata, och min lycka var total. Aldrig hade jag tyckt om någon så mycket. Jag blev kär, och helt otroligt galen. När vi besätmde oss för att träffas, var jag nervösare än jag någonsin varit i hela mitt 13 åriga liv. Detta var den 31 oktober 2005.. ja precis, ganska exakt 3 år sen .. Jag var liten och ovetande .. Det var samma helg som jag var med om det hemskaste i mitt liv ... Det tog några månader .. Visst jag var lycklig, jag tyckte om honom .. Men någonting fattades.. (något jag har kommit på nu) .. Jag träffade hans kompisar, vilka blev mina VÄNNER, några jag älskade mer än mycket ! Några som betydde så sjukt mycket för mig ..

Jag minns hur mycket jag pratade om det här i skolan, hur jag kunde tjata sönder Nickes öron, om hur bra Han och dom var, hur mycket jag saknade dem allihop .. Jag förstår nu, att det måste varit jobbigt.. Men jag tyckte så mycket om den tiden .. För en tid efter det förändrades allt, när jag insåg vad han hade gjort emot dig, blev jag att må sämre, och vi bestämde oss för att det skulle ta slut.. och det gjorde det...

När jag en vecka efter det, var på hockey med dessa grabbar, var det mesta som vanligt, förutom att jag grät som en barnunge emellanåt. Han pussade och kramade mig, och lovade att allting skulle bli bra.

När jag dagen efter ringde hans/min kompis, fick jag veta att han timmarna efter matchen sovit hos en anna tjej.

Där var allting över, föralltid.

Vi blev osmams, och den ständiga terrorn startade. Jag mådde sämre än jag någonsin, och gjorde väldigt dumma grejer mot både mig själv och andra.Lät mig själv bli utnyttjad och utnyttjade andra. (detta var under 2006-2007) .. Jag försökte hela tiden glömma, och förtränga tankarna på att jag saknade honom. Men hela tiden fanns dom där. Och hela tiden trakasserades jag av samtal, och sms. FALSKA JÄVLA ÄCKLIGA ORD ! Vissa dagar, spelade han snäll och tryckte ner mig genom att säga hur mycket han saknade mig, ochhur fin,söt,bra,underbar osv jag var.. Allting var ju bara lögn .. Det fattade jag väl någonstans då också, det var därför det fick mig att må så satans dåligt.

Hela tiden under nöstan två år. fanns den här människan i mitt huvud, som en jävla kniv som högg, högg, högggg! Ont gjorde det iallafall ...


2006 Var året jag mådde som sämst, det var då allting startade (som jag tidigare nämnt) .. Min älskade victor tog sitt liv .. och jag vill helst bara glömma alltihop .. Men nånstans fanns ändå ljuglimtarna .. Älskade vänner, SYSKON, och farmor <3 .. Jag klarade mig ändå.. Och tog mig därifrån..


För brudar hur kul hade vi inte under slutet av 2006-början av 2007 ? Ni spred verkligen ljuset i mitt liv :) ... Och även om tråkigheter hände, och vi gled isär, så vet jag att vissa av er, ändå funnits där, och på något sätt velat be om ursäkt .. Precis som jag .. Och jag är så otrligt glad över Josse fortfarande finns kvar ! Tack älskling för allting du gör för mig !! <3<3

Jag gjorde en tabbe unde början av 2007. Och det är något jag fått ångra under en tid .. För att leka med någons känslor så sjukt som jag gjorde, det är inte snällt ... Men det löste sig :) ..

I mars 2007 var jag&sandra på kupolen, jag skulle egentligen med till en kille och kolla på film, men ångrade mig, och förljademed och kollade på när "gänget" bowlade. VVilket jag inte ångrat en sekund. För där inne fanns mitt livs kärlek .. Någon jag sken upp som en sol när jag såg .. Någon som avr det sötaste jag någonsin sett .. Och han tyckte detsamma..

EFter den dagen kunde vi sitte flera timmar och prata på MSN, Vilket senare övergick i att prata flera nätter i tlfn. Sömniga skoldagar blev det, men det var det värt. För aldrig har jag känt så stark för någon. Aldrig har jag öppnat mig så som jag gjorde. OCH ALDRIG HAR JAG VARIT SÅ KÄR ..
Och att det fortfarande är vi två .. Det är något jag är lyckligare än lyckligast över :) .. Jag älskar dig pluppie ... <3


Många vänner har jag fått under dom här åren. Många som fortfarande finns kvar. Men också andra, som gått sin väg. Lika bra är det kanske, för jag är trött på att känna mig misslyckad, sårad och sviken .. Och att en av de närmsta vänner jag haft, nu är försvunnen, det gör ont .. Attfå hörasånt skitsnack från dig, det trodde jag aldrig .. Sveket gör ont .. Men egentligen vet jag inte, om jag orkar känna något mer ... Jag är trött på att känna ....


 Många tårar har jag fällt för allting som hänt .. Men idag, när jag tänker på allt, är ögonen torra. För jag är så fruktansvärt lycklig !! 

TACK ! Hejdå !


Av Amanda - 30 oktober 2008 10:17


Idag vet jag inte hur jag mår .. Vaknade med bultande huvudvärk, och en sjuhelvetes frossa :s .. men nu känns det faktiskt lite bättre .. 


Idag ska jag åka in en sväng till falun och pratamed Anthony, känns som jag behöver hans tröst just nu. 

Så förlåt Josse :/ ! <3


Nu orkar jag inte skriva något mer.

HEJDÅ !

Av Amanda - 29 oktober 2008 12:13

PÅ något vis känner jag mig väldigt sårad ..

Jag vet inte vad jag ska tycka om alltihop ..

Men vadfan spelar det för roll ?



Av Amanda - 27 oktober 2008 19:22


Underbar dag!

träffade Ssandra som jag inte träffat sen skolavslutingen :o

Men FAKTISKT så kändes det bra som fan! :D

Vi var hela dagen på kupolen, där vi köpte hårfärg,

sen gick vi hemtill mig och fixade så jag blev rödtott ;)

Orkar ite förklara dagen mer detalherat än så .. 

TACK BRUDS ! :D <3


IMORGON :D:D:D 

Av Amanda - 27 oktober 2008 10:34


yes, och första dagen på höstlovet..

Jag smsade nyss min fina Josefine, och fårgade om inte hon kunde 

ta bussen till börlänge, i precis samma sekund som det smset skickades, fick jag et gästboksinlägg av Sandra på bilddagboken. Hon frågade om inte vi kunde ses allihop.. VARFÖR INTE !?

Sandra har jag inte träffat sen vi slutade skolan :s .. Och Josse saknar jag mest hela tiden. Min energispridare;) .. 

Och för den delen får jag inte träfa henne på hela resten av lovet, eftersom jag kommer att åka till gävle imorgon eftermiddag :) ..

och på atl om att träffa bra människor, så krockar min ävleresa med att min syster är hemma :/ vilket jag inte hade hat en tanke på. Därför ska jag umgås med henne efter att jag varit med brudarna.. (om dom nu kommer)


Är ganska trött, känns ju inte alltför kul att bli väckt halv sju första lovmorognen xD .. Men vad gör man inte för sin älskling ibland :P .. Ja, och varför upp så tidigt ? Jo han går nämligen en intensiv kurs för körkortet denna veckan, med start från och med idag :) Så lycka till för hans del :D ..



JAG ÄR SÅ LYCKLIG NU! :D 

PUSS / amanda 

Av Amanda - 23 oktober 2008 08:47


Det är väl torsdag idag?

I almernackan står det då så iaf.. Men för mig kvittar det.

Jag är dag vild, och har kaos i huvet. Vet varken ut eller in.

Jag tror jag har gjort bort mig för all framtid.  

Men även om jag ångrar mig så finns det inte speciellt mkt att göra åt saken. 


Igår såg jag mitt livs mest hemska grej, (det var inte det mest hemksa jag varit med om) men det mest hemska jag sett, bortsett från den gången å Victor slog ner en kille så han bröt näsan. Men det var en annan historia. 


Jag hade svårt att somna igår, för så fort jag slgo igen ögonen, såg jag den där händelsen igen ! HEMSSSKT! och varför just nu ? 

Jag är glad att du var okej iallafall, du främling ! 


nuu ska jag fortsätta med att inte göra någonting !

Av Amanda - 21 oktober 2008 14:28

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards